Mega opbrengst door Groep 8 van Het Baken (Alphen aan de Rijn)

Het went nooit, het belletje van meester Niek. Elk jaar in juni meldt hij met een nog steeds ongekend enthousiasme de opbrengst van het Microkrediet project. Keer op keer wordt het record gebroken. Niet dat het daarom gaat, maar het is natuurlijk wel prachtig. Samen met meester Matthijs startte hij het jaarlijks terugkerende project in Groep 8, dit keer voor het eerst bestaand uit twee groepen. Dat belooft wat dachten wij nog.

En nou en of!!!! De groep 8-ers gingen aan de slag, en namen met elkaar en met EUR 5.- startkapitaal als ondernemers in spé diverse originele initiatieven. Zo werd er geld verdiend met gras maaien, portretten schilderen, bloemen verkopen, paaseitjes, fruitschalen, paasontbijtjes, activiteiten tijdens Koningsdag op de vrijmarkt en bloemen verkopen, auto's wassen, stroopwafels verkopen, oud-ijzer ophalen, pakjes stroopwafels verkopen in verschillende Horeca gelegenheden. (Wat een lijst!) Ook werden er bakkunsten getoond: wafels, cupcakes en taarten, die werden vervolgens aan de man gebracht. Zelfs burgemeester Spies ontkwam niet aan de verkoopgeest van één van de leerlingen.

DE klapper was een volledig gesponsorde loterij, die bracht meer dan € 2.000,- op. Zo'n groot bedrag is voor Het Baken een record.

De totale opbrengst voor Stichting Juul bedraagt € 10.000. Een ongelofelijk bedrag, waar we natuurlijk ontzettend dankbaar voor zijn. Uiteraard gaat deze opbrengst volledig naar het Prinses Maxima Centrum.

Wat een geweldige prestatie van de kinderen van groep 8!!! En dat in een periode van zes weken!

Wat goed dat jullie zo je best hebben gedaan voor de zieke kinderen in het Prinses Maxima Centrum!

Wij van Stichting Juul zijn Het Baken, Groep 8-ers en meester Matthijs en Niek ontzettend dankbaar!

Foto GRP8